Χρήσιμες πληροφορίες

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΟΣΗΛΕΙΑΣ

Διαδικασία Εισαγωγής

Αφού προηγηθεί εξέταση από ειδικό ψυχίατρο που θα συστήσει νοσηλεία, κατά την είσοδο στην κλινική ο ασθενής εισέρχεται με τον συνοδό του στο Γραφείο Κίνησης Ασθενών, όπου δηλώνει και καταθέτει τα ακόλουθα προσωπικά στοιχεία:

1. Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας
2. Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και Δ.Ο.Υ.
3. Έγγραφο ασφαλιστικής ικανότητας από κρατικό ή ιδιωτικό φορέα και βιβλιάριο υγείας (ΑΜΚΑ).
4. Τα στοιχεία του θεράποντος ιατρού του.
5. Τον ιατρικό του φάκελο (φάρμακα, ακτινογραφίες, εργαστηριακές εξετάσεις).

Ο τιμοκατάλογος της κλινικής διαμορφώνεται σύμφωνα με το τρέχον νομικό πλαίσιο και τις ισχύουσες συμβάσεις.

Το Θεραπευτήριό μας δέχεται ασφαλισμένους ΕΟΠΥΥ, ασφαλισμένους Ασφαλιστικών Φορέων Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιώτες.

Διαδικασία Εισαγωγής COVID 19

Βασική προϋπόθεση για την εισαγωγή ασθενών, είναι ο εμβολιασμός έναντι της COVID 19 και η προσκόμιση μοριακού τεστ (PCR) των τελευταίων 48 ωρών.

Προσωπικά αντικείμενα

Κατά την εισαγωγή ο νοσηλευόμενος είναι απαραίτητο να φέρει μαζί του προϊόντα μπάνιου, πιτζάμες, παντόφλες, εσώρουχα, φόρμες και αθλητικά παπούτσια, χρήσιμα στο πλαίσιο δραστηριοτήτων αποκατάστασης.

Υπηρεσίες καθαριστηρίου και κομμωτηρίου

• Παρέχονται υπηρεσίες καθαριστηρίου για τα προσωπικά είδη των νοσηλευόμενων σε καθημερινή βάση.
• Παρέχονται υπηρεσίες κουρείου-κομμωτηρίου, κατόπιν αιτήματος.

Δικαιώματα νοσηλευόμενων

Κρίνεται απαραίτητη η γνωστοποίηση στους νοσηλευόμενους των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους όπως ορίζει ο νόμος σύμφωνα με τα δικαιώματα των ασθενών στο σύστημα υγείας.

Τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών, αλλά και οι ταυτόχρονες υποχρεώσεις του κράτους, των μονάδων ψυχικής υγείας και των επαγγελματιών ψυχικής υγείας αναφέρονται σε τίτλους ακολούθως:

1. Το δικαίωμα στην αξιοπρεπή περίθαλψη.
2. Το δικαίωμα στην ισότητα.
3. Το δικαίωμα στην ενημέρωση.
4. Το δικαίωμα στην προστασία προσωπικών δεδομένων.
5. Το δικαίωμα στην αποκατάσταση.
6. Το δικαίωμα στη ζωή στην κοινότητα.
7. Το δικαίωμα στη διεκδίκηση αξιώσεων

Το «Θεραπευτήριο Ν. Σπινάρη» δεσμεύεται από τον κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Τα προσωπικά δεδομένα των νοσηλευόμενων συλλέγονται για συγκεκριμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς. Μόνο εξουσιοδοτημένα άτομα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα προσωπικά δεδομένα που περιέχονται στα αρχεία.

Ο υπεύθυνος για την προστασία προσωπικών δεδομένων της κλινικής βρίσκεται στη διάθεση των νοσηλευόμενων και των συγγενών για περαιτέρω διευκρινίσεις.

Πρόσβαση στον ιατρικό φάκελο

Για τη διασφάλιση της ιατρονοσηλευτικής φροντίδας στην κλινική συλλέγονται πληροφορίες σε έναν ιατρικό φάκελο που προστατεύεται από το ιατρικό απόρρητο. Κατόπιν αιτήματος του νοσηλευόμενου και σύμφωνα με τους όρους που ορίζει ο νόμος αποκτά πρόσβαση σε αυτό το αρχείο. Το ιατρικό ιστορικό φυλάσσεται για διάστημα 20 ετών από την τελευταία νοσηλεία.

Επιτροπή νοσοκομειακών λοιμώξεων

Το εξιτήριο του νοσηλευόμενου υπογράφεται από τον θεράποντα ψυχίατρο, ο οποίος δίνει οδηγίες για τη φαρμακευτική αγωγή και μπορεί να βρίσκεται σε επικοινωνία με τον ψυχίατρο που παρακολουθεί τον ασθενή σε εξωτερική δομή.

Ο ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός και ο εργοθεραπευτής της κλινικής έχουν συμβουλεύσει τον ασθενή κατά την προετοιμασία της επιστροφής του στο σπίτι, προσδιορίζοντας τις ρυθμίσεις που είναι επιθυμητό να γίνουν για τη βαθμιαία επανένταξή του και τον επαναπροσδιορισμό των ρόλων στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον.

Διαδικασία εξιτηρίου

Το εξιτήριο του νοσηλευόμενου υπογράφεται από τον θεράποντα ψυχίατρο, ο οποίος δίνει οδηγίες για τη φαρμακευτική αγωγή και μπορεί να βρίσκεται σε επικοινωνία με τον ψυχίατρο που παρακολουθεί τον ασθενή σε εξωτερική δομή.

Ο ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός και ο εργοθεραπευτής της κλινικής έχουν συμβουλεύσει τον ασθενή κατά την προετοιμασία της επιστροφής του στο σπίτι, προσδιορίζοντας τις ρυθμίσεις που είναι επιθυμητό να γίνουν για τη βαθμιαία επανένταξή του και τον επαναπροσδιορισμό των ρόλων στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον.

Διατύπωση παραπόνων

Η διατύπωση παραπόνων προς βελτίωση από νοσηλευόμενους, επισκέπτες, θεράποντες ιατρούς και προσωπικό μπορεί να γίνει:
• είτε προφορικά κατά τη διάρκεια της παροχής της υπηρεσίας υγείας στους νοσηλευόμενους ή στα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη
• είτε μέσω σχετικού εγγράφου το οποίο ο ενδιαφερόμενος νοσηλευόμενος ή επισκέπτης μπορεί να αποστείλει απευθείας στην κλινική.